18 Mart 2011 Cuma

Makaron

Evetttt çok uzun zamandır makaron yapmak istiyordum yaptımmm ama sonuç pek memnun edici değildi malesef çok hevesle yaptım her şeyi tek tek hazırladım "evet evet çok güzel olucak" diye diye yaptım fırına koydum" işte fırfırlarıda oluyor" dedim ama olmadı işte olmadı neyse artık bidahaki sefere nede olsa ilk denemem eminim bir dahaki sefere daha güzelini yapıcam... ama ben ne yaptım dersiniz makaronlardan kurabiye yaptım enfes oldu çıtır çıtır çok ama çok lezzetli bir kurabiye oldu adını makaronlu kurabiye koydum en yakın zamanda sizlerle paylaşıcam tarifimi...:)))


Gerekli Malzemeler:
  • 100gr / 3 yumurta beyazı (Keskinoğlu L boy Yumurta, oda sıcaklığında)
  • 50 gr / 2,5 çorba kaşığı toz şeker
  • 110gr / 6 yemek kaşığı dolusu badem tozu
  • 200gr / 12 çorba kaşığı dolusu pudra şekeri (Celal Usta Pudra Şekeri)
  • Renklendirmek için gıda boyası 
Hazırlanışı:
Yumurta aklarını mikser haznesine koyup köpürtmeye başlayın, köpürmeye başladığında toz şekeri azar azar ilave edin. Beze kıvamında bir krema elde edildiğinde mikser ile çalışmayı bırakabilirsiniz
Diğer tarafta pudra şekeri ve badem ununu bir öğütücüde iyice birbirine karışıncaya kadar inceltin.
Elde ettiğiniz bu karışımı mikser haznesine alıp, spatula ile yumurta akına karışıncaya kadar karıştıralım. Bu işlemi yaparken çok hızlı olmayın. İstenilen kıvam; hamurun hafif sakız gibi olması, spatulanızın üstünde öbek halinde kalmasından ziyade biraz da zorlanarak üstünden düşmesidir. Arzu edilirse bu aşamada gıda boyası da ilave edilir.
Yağlı kağıt kaplanmış tepsiye yuvarlak olacak şekilde -ki bunu en rahat sıkma torbası ile gerçekleştirebiliyorsunuz, 2cm'lik aralıklarla makaronları yerleştiriyorsunuz.
150 derece ön ısıtma yapılmış fırında 10-12 dakika pişirme işlemi gerçekleşiyor. Süre sonunda tel ızgarada soğumasını sağlıyorsunuz. İyice soğuduktan sonra makaronları yağlı kağıttan kolayca ayırabilirsiniz.
ben aralarına çikolatayı eritip sürdüm ama sonrasında çikolata sertleşti siz bence kremayla karıştırıp sürün..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder