2 Ocak 2011 Pazar

Çikolatalı Ekler



Malzemeler;
  • 50 gr. margarin
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 3 yumurta
Muhallebisi;
  • 2,5 bardak süt
  • 1 fincan şeker
  • 1 fincan un
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı toz kremşanti
  • yarım paket bitter çikolata (kare)
Sosu;
  • Dr.Oetker bitter glazür 

Hazırlanması;
  1. Yağı ve suyu tencereye koyun eriyince un şeker ve tuzu ilave edin.iyice karıştırın .
  2. Hamuru soğumaya bırakın. soğuyunca teker teker yumurta ile birlikte çırpın. Krema torbası ile yağlı kağıt serilmiş tepsiye uzun parçalar sıkın. ben buzdolabı poşeti kullandım.ısıtılmış 180 derece fırında 20 dk pişirin. biraz fırında bekletin sönmesin.
  3. Muhallebisi için kremşanti ve çikolata hariç hepsini karıştırıp pişirin. ateşten indirince çikolatasını koyun. biraz ılınınca kremşanti katıp çırpın.
  4. ekleri ortadan ikiye bölün krema doldurun. üzerine çikolata sosu gezdirin.ben dr. oetkerin glazürünü kullandım.Yiğenim sayesinde düzgün yayamadım ama olsun yinede güzel gözüküyor..:)
  5. Afiyet olsun.


1 yorum: