30 Aralık 2010 Perşembe

Ayıcıklı Pasta



Arkadaşlar bu benim  şeker hamuruyla ilk denemem...yaparken internetten çok araştırdım ve sonuç bu oldu..Şeker hamurunu eminönünden aldım. Bir paket beyaz şeker hamuru birde pembe jel gıda boyası aldım... görüntü olarak pekde fena sayılmaz ama tadı mükemmeldi..:)
Malzemeler;
Pandispanya;
4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un +1parmak kadar daha
1 adet kabartma tozu
Yumurta ve şekeri iyici köpürtene kadar çırpın. Sonra elenmiş un ve kabartma tozunu ilave edin. 180  oC derece fırında 10-15 dk. pişirin. dikkat edin eğer çok pişirirseniz sert olur az pişirirsenizde içi sıvı kalır. Kürdan yardımıyla kontrol edin.
Krema;
3 bardak süt
1,5 kahve fincanı un
1 kahve fincanı şeker
1 yumurta
1 paket kremşanti + 1 bardak süt
Süt un şeker ve yumurtayı karıştırıp muhallebi yapın. Kremşantiyi süt ile çırpıp yarısını muhallebiye karıştırın.

Pandispanyayı ortadan ikiye bölün. Arasına pişirdiğimiz kremayı sürün en üstününede ayırdığınız kremşantiyi sürün. Buzdolabında soğumaya bırakın.
Bu sırada
Şeker hamurunu pastamıza yeticek şekilde ayıralım. Mandalina büyüklüğünde bir parcaya pembe jel gıda boyasından çay kaşığının ucuyla koyarak karıştırın böylece pembe hamur elde etmiş olucaksınız. . Beyaz hamuru merdane yardımıyla ve nişasta tabiki yapışmaması için açalım çok ince yapmayın ki pastayı kaplarken yırtılmasın . Açtığımız hamuru pastamızın üstüne güzelce kaplayın. Şimdi geldi süslemesine ben kalpler le süsledim. sizde dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder